НАКАЗ
15.06.2016 № 592
Про затвердження Порядку допуску відвідувачів до пацієнтів, які перебувають на стаціонарному лікуванні у відділенні інтенсивної терапії
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ВІДВІДУВАЧІВ
БЕЗПЕРЕШКОДНИЙ ДОПУСК ВІДВІДУВАЧІВ ДО ПАЦІЄНТІВ УСІХ ВІДДІЛЕНЬ, БЛОКІВ, ПАЛАТ ІНТЕНСИВНОЇ ТЕРАПІЇ ВСІХ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
24 ГОДИНИ НА ДОБУ
7 ДНІВ НА ТИЖДЕНЬ
Відвідувачем може бути будь-яка особа в незалежності від родинних стосунків. Прохід особи до пацієнта-дитини здійснюється за усною згодою одного з батьків.
БІЛЯ ХВОРОГО МОЖУТЬ ЗНАХОДИТИСЯ
НЕ БІЛЬШЕ 2 ОСІБ ОДНОЧАСНО
1 ОСОБА БЕЗ ЧАСОВИХ ОБМЕЖЕНЬ
ВИМОГИ ДО ВІДВІДУВАЧІВ
ДОТРИМУВАТИСЯ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНОГО РЕЖИМУ
НЕ ЗАХОДИТИ ДО ВІТ, МАЮЧИ ІНФЕКЦІЙНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ
НЕ ЗАХОДИТИ ДО ВІТ У СТАНІ АЛКОГОЛЬНОГО ЧИ НАРКОТИЧНОГО СП’ЯНІННЯ
ЗАЛИШИТИ ПАЛАТУ НА ПЕРШУ ВИМОГУ ПЕРСОНАЛУ У РАЗІ ПРОВЕДЕННЯ РЕАНІМАЦІЙНИХ ДІЙ
НЕ ВТРУЧАТИСЯ В РОБОТУ МЕДИЧНОГО ОБЛАДНАННЯ
НЕ ПЕРЕШКОДЖАТИ ПРОЦЕСУ ЛІКУВАННЯ
Відвідувачі повинні ставитися з повагою до приватності та спокою пацієнта, у тому числі інших пацієнтів, які знаходяться в палаті ВІТ. Їм не дозволяється заходити в інші палати або втручатися в питання, пов’язані зі станом здоров’я пацієнтів, розмовляти з іншими пацієнтами та відвідувачами.
При порушені вимог Порядку відвідувачами – доступ до пацієнта може бути обмежено.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО НЕ ПУСКАЮТЬ
Не конфліктуйте, не погрожуйте, не нападайте. Якщо ви будете діяти агресивно, лікар має право викликати поліцію.
Спокійно поясніть черговому лікарю чи завідувачу відділенням, що він порушує Наказ №592 від 15.06.2016 Міністерства охорони здоров’я України.
У разі категоричної відмови зверніться до головного лікаря з письмовою заявою, зареєструвавши її у секретаря. Головний лікар має відреагувати на вашу заяву протягом 24 годин з моменту її реєстрації за умови, що він перебуває на робочому місці. За відсутності головного лікаря звертайтесь до виконувача його обов’язків.
Якщо головний лікар теж відмовив, зверніться із письмовою скаргою (електронною або звичайною поштою) до департаменту (управління) охорони здоров’я регіональної адміністрації, вказавши місто, назву лікарні та прізвище головного лікаря. Додатково до них можна звернутися за телефоном. Необхідну контактну інформацію можна знайти на сайті обласної або міської ради або на сайті МОЗ України, зазначеному нижче.
У вихідні та святкові дні гарячі лінії не працюють, керівництва лікарні немає на роботі. Якщо черговий лікар не пускає до відділення, ви маєте право викликати поліцію, щоб скласти протокол.
У РАЗІ ВІДМОВИ ГОЛОВНИМ ЛІКАРЕМ В ДОСТУПІ ДО ВІТ ЗВЕРНІТЬСЯ ДО ОДНОГО З ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
Перелік та контактна інформація департаментів (управлінь) охорони здоров’я:
moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja
Обов’язково ознайомтесь з розділом “Запитання-відповіді”, щоб отримати більш детальну інформацію щодо доступу до ВІТ та подання скарг.
Для батьків у дитячих реанімаціях разом з лікарями і батьками пацієнтів ми створили посібник з відповідями на поширені запитання. Медзаклади можуть замовити його в паперовому форматі безкоштовно.
РЕАНІМАЦІЇ 2019
Наказ про відкриті реанімації діє три роки. ГО «Горизонталі» спільно з дослідницькою агенцією Info Sapiens провели дослідження, щоб з’ясувати, як виконується цей наказ і наскільки вільно відвідувачів пускають до реанімацій.
Повний звіт з результатами дослідження можна переглянути за посиланням.
З червня 2019 року на вході до всіх відділень інтенсивної терапії мають бути розміщені такі інформаційні плакати
ІНФОГРАФІКА
ПРЕСА
- Казино Чемпіон: Здорова розвага для відпочинку та розвитку
- Охорона здоров’я в Україні: Нові реформи та ключові досягнення у 2024 році
- По той бік дверей: думки анестезіологів про відкриття відділень інтенсивної терапії
- Як насправді виконується Наказ №592 в українських лікарнях і що робити у разі відмовлення у доступі до реанімацї
- Уляна Супрун: “Ми нічого не змінюємо. Коли будуть проблеми, щоб відразу зверталися до нас, і щоб ми могли реагувати”
- “Коли батьки упродовж дня бачать, як ми працюємо, складаються довірливі стосунки” – позитивна думка про відкриття відділень інтенсивної терапії
ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ
Що робити, якщо головний лікар буде відсутній на робочому місці тривалий час (у відпустці/відрядженні тощо)?
У цьому випадку слід не чекати на його повернення і одразу звертатись до вищих інстанцій.
Я подав скаргу в МОЗ. Що робити далі?
На жаль, законодавство не передбачає чіткого алгоритму дій Міністерства. Якщо через два-три робочі дні ситуація в лікарні не покращилась, необхідно зателефонувати в Міністерство та довідатись, хто розглядає вашу скаргу, сконтактувати з цією особою та обговорити питання.
Якщо головний лікар тимчасово відсутній на робочому місці (протягом робочого дня), чи можна наполягати, щоб секретар сконтактувала з ним і повідомила про вимогу надати доступ до ВІТ?
Можна. Ввічливо зверніться до секретаря з проханням, поясніть, що відстоюєте свої права і дієте згідно із наказом МОЗ.
Чи має право на відвідування пацієнта особа, яка не має родинного зв’язку із ним?
Право на відвідування мають усі особи незалежно від їхнього статусу.
Чи слід звертатись до МОЗ, якщо питання допуску у ВІТ постало у вихідний/святковий день і головний лікар відсутній?
Ні, слід дочекатись робочого дня і звернутись до головного лікаря. І лише після цього, у разі відмови, звертатись до вищих інстанцій.
В яких випадках доступ до ВІТ може бути обмежений?
У випадках, що передбачені «Порядком допуску відвідувачів до пацієнтів, які перебувають на стаціонарному лікуванні у ВІТ»: · Коли у медичному закладі офіційно введений карантин (п.7: «Відвідувачі зобов’язані дотримуватися вимог санітарно-протиепідемічного режиму, визначеного адміністрацією закладу охорони здоров’я, з урахуванням санітарно-епідемічної ситуації»). · Коли в палаті проводяться реанімаційні дії (п.10: «при необхідності проведення в палаті невідкладних дій медичного характеру медичні працівники можуть попросити відвідувачів тимчасово залишити палату ВІТ»). · «Відвідувачі не допускаються до ВІТ у випадку гострих проявів інфекційних захворювань, у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння» (п.9). · «У випадку порушення відвідувачем вимог, встановлених цим Порядком, допуск такої особи до пацієнта може бути обмежений за рішенням лікуючого або чергового лікаря до моменту усунення відвідувачем порушень, що призвели до такого обмеження» (п.12). Зверніть увагу! У Наказі немає жодних формулювань на кшталт «допуск відвідувачів може обмежуватися внутрішніми нормами закладу охорони здоров’я». Наведені вище причини обмеження доступу – єдино можливі та законні.
Протягом якого часу головний лікар має відреагувати на подану заяву?
Протягом 24 годин з моменту реєстрації (за умови, що лікар перебуває на місці в робочий час).
Чи набув чинності новий закон про допуск відвідувачів до ВІТ?
Набув чинності не закон, а наказ Міністерства охорони здоров’я України (№592). Проект закону тільки розглядається, і в дійсності він дублює положення Наказу.